Na 10. naučnom skupu sa međunarodnim učešćem “Nauka i nastava danas”, koji je održan 01.11.2019. godine na Pedagoškom fakultetu u Bijeljini, Bartolomej Stanković je predstavio temu pisanog rada “Slušanje i razumijevanje klavirske muzike domaćih kompozitora u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju kroz primjenu savremenih tehnologija”.
APSTRAKT RADA:
Prema Nastavnom planu i programu, osim pjevanja, sviranja i poznavanja elemenata muzičke teorije, slušanje muzike je jedno od najvažnijih područja istraživanja nastave Muzičke kulture. Nastavu muzičke kulture izvodi učitelj/nastavnik koji, prema otvorenom modelu nastave, bira ostale aktivnosti i sadržaje nastave muzičke kulture. Učitelj ima ulogu da kroz slušanje i upoznavanje muzičkih umjetničkih đela učenike odgoji kao kompetentne i kritičke slušaoce. Primjetno je odsustvo značajnijeg i sistematičnijeg slušanja i upoznavanja muzike domaćih kompozitora, u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju, kako u literaturi tako i u praksi. Domaći kompozitori kao što su Vojin Komadina, Milan Prebanda, Milan Jeličanin, Vlado Milošević i drugi, su nažalost, gotovo pa nepoznati širem broju učenika, pa čak i onih učenika koji pohađaju paralelno i osnovnu ili srednju muzičku školu. Istraživanje koje je dio projekta “Balkan Madness” ima za cilj približavanje umjetničke klavirske muzike domaćih kompozitora mlađim generacijama putem različitih savremenih tehnologija. Činjenica je da se umjetnička klavirska muzika danas sluša diljem svijeta putem različitih internet servisa, ali i da je prisutnost đela domaćih kompozitora na istim veoma mala. Metodologija istraživanja uključuje prikupljanje podataka, analizu i klasifikaciju, kao i razradu plana o uspješnom ostvarivanju ciljeva. Osnovni rezultati istraživanja su povećano prisustvo i slušanost đela za klavir domaćih kompozitora, veća informisanost učenika, stvoren preduvjet za razvoj i obrazovane muzičke publike i afirmacija domaćeg umjetničkog stvaralaštva u cijelom svijetu pomoću savremenih tehnologija. |